Pages

18 January 2012

Cabaran Awal 2012

I am all set and geared up.  Setelah sekian lama berding dong ding dong, finally aku mempunyai keberanian menjejakkan kaki ke True Fitness Sunway Giza Sabtu lepas.  Entah kenapa, walaupun dah drop 3 kg selepas Ramadan tahun lepas, somehow aku tak control makan since then.  Aduiii....beratku naik sampai 64kg tu!!!  Dan bila body analysis, my body fat is 39% = 25kg kandungan lemak dalam badan!!  Hua.....nanges!! Cuba bayangkan muscle weight, 39kg...makanya kena kurangkan at least 12kg fat untuk dapat target weight 52kg!!!  Tapi kalau boleh aku nak kurangkan lagi ke 50kg sebab my normal weight masa zaman beranak dua dulu pun, 49kg tu!!!


So semalam dah set appointment dengan trainer (True Fitness bagi 2 kali free session dengan trainer) untuk petang ni TAPI pagi ni, bila lihat condition kedua-dua hero aku yang masih tak pulih dari demam panas, aku terpaksa la dengan berat hatinya postpone tuk pegi gim.  Malam tadi siap beli sport shoes baru...semangat baru tu (tapi sebenarnya bila belek-belek sports shoes yang lama, aku perasan salah satu tapak kasutnya tertanggal n tak sempat le nak cari tukang kasut malam tadi tuk repair, hua hua...).

Dari semalam, tak kebah lagi demam si abang

Takpe la mama berkorban tuk anak-anak mama.  Mesti ada hikmah disebalik demam ni kan.  Lagi pun cuaca sekarang ni panas lain macam....


Cuba le tengok si adik, walaupun demam plus tumbuh ketumbit di mata tapi gayanya macam bukan orang demam kan?

Uzair sibuk main game kat handphone

2 comments:

sue-ab said...

tahniah...walaupun belum start...janji semangat waja dah ada..hehehhe...

mazni_azis said...

penuh semangat...bgs2 saya support..:)