Pages

16 December 2011

Which want to Shake?

Dah lama tak minum supplement/nutritional shake.  Korang pernah try mana2 shake, contohnya Herbalife ke, Usana ke atau yang lain-lain produk? 3 tahun lepas aku pernah try beberapa produk shake seperti di bawah ni

Herbalife Mixed Soy Powder Drink

kemudian aku try yang ni pulak

 Nutrimeal

dan 

Fibergy

Kedua-dua produk di atas dari Usana.  Aku jugak suka multivitamin dari Usana, Essentials sebab produk ni boleh elak dari menyebabkan rambut gugur tapi harganya....aduii..... Satu lagi shake yang pernah try ialah yang ni

Amway Nutrilite protein drink

Antara keempat-empat produk di atas aku suka Nutrimeal dari Usana. Tapi harga Nutrilite lebih berpatutan.  Taste wise, lebih kurang sama sebab semuanya berasaskan soya cuma Nutrimeal mempunyai indeks glycemic yang rendah.  Indeks glycemic yang rendah bagus untuk atasi carbohydrate craving dan boleh kekalkan tenaga sepanjang hari.

Tapi rasanya aku tengah pertimbangkan Nutrilite. Dan bila tengok kat website Amway, ada macam-macam pilhan produk yang lain berbanding Usana & Herbalife.  What say you?

5 comments:

intan nurashid said...

Tabah betul kak mkn mknan sihat kn. Nii intan Baru mkn seminggu da kelaut niat tu. Hihi

IDA JALAL said...

harus la sbb berat dah mencanak naik ni....(nanges) kalau kat jepun, senangnya nak kuruskan, hehehe...

intan nurashid said...

Ahhhh.. Tipu je.. Tak de mkna kurus kak. Naik lg ade la.. Knpius la.. Hehe

mazni_azis said...

hahahaa..kan jepun mula2 jer kurus lps tu naik lbh2 dr biasa...

IDA JALAL said...

ni mesti sebab dah senang hati kat sana kan, hehehe....