Pages

08 June 2012

Kesulitan itu ujian

Assalamualaikum


Sekarang, dalam kehidupan saya sehari-hari, saya sentiasa mencari pengisian jiwa.  Berbeza sangat dengan tahun-tahun yang lalu.  Kalau dulu, bila drive on the way ke ofis, selalu buka Hotfm dan yang sewaktu dengannya, tapi sekarang saya tune ke Ikimfm. Suka dengar siaran Motivasi Pagi.  Pukul 8 biasanya akan dibaca doa solat Dhuha.  Boleh mengalir air mata bila faham makna satu persatu doa Dhuha tu.  Kalau buka FB pulak, mesti nak baca tips-tips dari Alumni DAO, Prof Dr. Muhaya dan a few others.  Alhamdulillah, lepas buat sedikit perubahan sebegini, jiwa rasa tenang walaupun dalam situasi tertekan.

Artikel ni saya dapat dari website Productive Muslim. Suka sangat dengan tips yang diberi, so nak kongsikan dekat blog ni.  Dalam hidup ni, bila kita diuji dengan macam-macam kesulitan, kadang-kadang kita lupa sebenarnya Allah sayang pada kita.  Allah nak kita sentiasa ingat pada Dia melalui cara sebegini.  

Minggu depan insya allah bercuti 2 minggu (kecuali ada satu syif malam kena buat minggu depan).  Tapi takde le excited pun sebab anak-anak bersekolah.  Dalam kepala ni, nak produce sample produk for the upcoming Raya nanti. 

No comments: