Pages

19 August 2015

Suara Hati


Hari ke 19 bulan ke 8
4 bulan lebih sebelum tahun 2015 melabuh tirai
Aku sudah bosan
Bosan bangun pagi kelam kabut bersiap ke ofis
Tiada masa sediakan sarapan buat anak-anak
Cukup sekadar roti kaya dan milo buat mengisi peruti si anak

Enjin kereta dihidupkan 
Off meredah jem sepanjang hampir 45 km ke ofis
Hari-hari begitu
Tiba di ofis, rutin membeli sarapan
Menu sama, tempat sama
Apa pilihan aku

Tunggu jam 5.30 sebelum punch card
Redah jem sekali lagi
Tiba di rumah hampir maghrib atau kadang-kadang lewat
Makan malam dengan anak-anak 
Layan tv sebelum tidur
Begitulah hari-hari

Bukannya aku tidak ada impian, bukannya aku tidak ada cita-cita
Impian dan harapan aku setinggi langit ke tujuh
Aku sudah bosan dengan rutin yang sama tiap hari
Mau saje aku hantar surat resign tanpa fikir panjang

Suara hati aku menjerit hari-hari. Menangis hari-hari ....hanya dalam hati

No comments: